Vanliga frågor och svar

Klicka på frågan du vill ha svar på

Anmäl ditt intresse via något av våra formulär med dina önskemål. Sedan kommer vi fram till en lösning för just dig. Eller skriv ett meddelande till oss på info@malarstadenstrafikskola.se
Vi nås även på telefon 073 142 33 64

Vi är kontantfria.
Betala med kort, faktura, swisha till: 123 427 24 56 eller delbetalning via Resurs bank. Ansökan om delbetalning gör du enkelt på vårat kontor med mobilt bankID.

Skicka sms till oss om du betalar via swish.

Tyvärr finns ingen kundparkering ännu. Men det finns gott om parkeringar och parkeringshus runt omkring med gångavstånd till våra lokaler. Kommer du på introduktionsutbildning efter kl 17 eller under helgen kan du stå på parkeringen precis mitt över, fri parkering 17-07

Volvo XC40, vi har bl a 2 st XC40 elbil, 2 st BMW I4, också eldrivna och 2 st BMW 218, manuella  och 1 st Volvo v40. Mer info här

Ja. Vi har bilar med automat växellåda.

Du som är arbetslös och uppfyller vissa villkor kan låna pengar från CSN för att kunna ta B-körkort.
Många arbetsgivare kräver idag att den som söker jobb har körkort, så med körkort kan det vara lättare att få ett jobb.

Frågor angående intensivkurs

Paket med 20 lektioner passar dig som har mycket körvana sedan tidigare, medan paket med 30 lektioner riktar sig till dig som inte har så mycket körerfarenhet. Vi har också skapat ett nytt paket med 40 lektioner, upplagt på tre veckor, för dig som vill ha lite mer tid på dig. Skulle du behöva fler lektioner än de du köpt, går det att lägga till flera i mån av lediga lektioner i vårt schema. Skulle du inte utnyttja hela ditt paket betalar vi självklart tillbaka mellanskillnaden.

Kursen betalar du vid kursstart med kort, faktura eller delbetalning via resursbank. När du anmäler dig bestämmer du vilket alternativ som passar bäst. Vi erbjuder även delbetalning via Resurs Bank. Hör av dig till oss så berättar vi mer om detta. När du bokar in dig skickar vi lösenord till teoritesten så att du kan börja plugga hemifrån. Om du vill ha böckerna hemskickade så ordnar vi det mot portokostnad på ca 70 kr. Det går även bra att komma in och hämta dem om du har vägarna förbi, men hör av dig innan så du vet att någon finns på kontoret.

Vi startar upp våra kurser måndagar jämna veckor och börjar med en första teorilektion på morgonen/förmiddagen. Då får vi också chans att presentera och bekanta oss med varandra. Under första veckan varvas sedan körlektioner med de fem teorilektionerna och ni jobbar själva på med teoristudierna. Under vecka två ligger, förutom körlektioner, Riskutbildning 1 och 2.

Du hinner gott och väl plugga teorin under de två veckor intensivkursen pågår, men det är heltidsstudier som gäller. Så fort du betalar kursen får du dessutom tillgång till elevcentralen och kan köra igång direkt.

I mån av tillgång strävar vi efter att boka in teoritestet på torsdagen och körprovet fredagen vecka 2. Tänk på att ju tidigare du bokar dig till vår kurs, desto större chans att få göra proven under vecka 2. Om det inte skulle lyckas kommer du tillbaka och gör proven senare. Om du vill kan vi då boka teoriprovet på din hemort.
Kom ihåg: ansök om körkortstillstånd i god tid eftersom det inte går att boka prov innan du fått detta. Ansökan gör du enklast via www.transportstyrelsen.se

Du måste vara godkänd på teoriprovet för att få köra upp. Blir du underkänd på teorin kan vi bli tvungna att flytta uppkörningen. Teoriprovet är giltigt i fyra månader. Under uppkörningen använder du vår bil, som du övningskört med under din utbildning.

Rulla till toppen